קורס מיינדפולנס
בגישת MBSR

הרשמה לקורס

מיינדפולנס MBSR און ליין

מודעות קשובה, או מיינדפולנס – היא הפנייה של תשומת הלב למה שקורה עכשיו, מתוך כוונה ובאופן לא שיפוטי. אפשר למקד את תשומת הלב בתחושות הגוף, רגשות, מחשבות ובסביבה החיצונית.

כולנו חווים רגעים של מודעות קשובה – זוהי יכולת מולדת הקיימת בכולנו. עם זאת, חיי היום יום סוחפים אותנו למצבים אחרים, כך שיש לנו פחות יכולת בחירה להחליט כיצד להגיב וכיצד לחוות את החיים. בתוכנית זו אנו שואפים לפתח את היכולת להיות במודעות קשובה, בשקט  ורוגע – ולהביא יכולת זו לחיי היום יום – כך שנוכל לפגוש את החיים כפי שהם באופן בהיר ויציב..

הקורס מוצע במתכונת אינטרנטית שמאפשרת לכל אחד להתחיל ללמוד בקצב האישי שלו, וללא עלות כספית.

מה הקורס כולל?

  • פרק הקדמה אשר מסביר את הרקע המדעי, פסיכולוגי ובודהיסטי של הקורס
  • 8 שיעורים הכוללים טקסט כתוב, וסרטונים עם טובי המורים בעולם (באנגלית)
  • 7 מדיטציות מוקלטות לתרגול במהלך הקורס
  • חוברת קורס מלווה להדפסה ושימוש במהלך הקורס
  • קבוצה סגורה לשאלות ותשובות במהלך הקורס

הקורס מוצע בדאנה- נדיבות לב, לפי רצונכם ויכולתכם

הרשמו לקורס און ליין בתוכנית שמתאימה לכם:

קורס מיינדפולנס בגישת MBSR

  •  פרק הקדמה – עם רקע מדעי ופסיכולוגי
  • 8 שיעורי קורס – מבוססים על גישת ה MBSR
  • קובץ PDF- חוברת קורס מלווה לתרגול יומיומי
  • 8 מדיטציות מוקלטות לתרגול אישי
  • הקורס מוצע בדאנה- נדיבות לב- לפי רצון ויכולת

תוכנית ליווי אישית לקורס

ניתן להרשם לתוכנית ליווי אישית אשר כוללת בנוסף לקורס און ליין גם:

3 שיחות ליווי של 20 דקות
קבוצה סגורה למענה על שאלות ודיונים
השתתפות ביום תרגול ארוך
עלות: 500 ש”ח

תוכנית מלאה ללימוד אישי של מיינדפולנס

קורס און ליין
9 שיחות אישיות של 20 ד’ לליווי אישי
פורום שאלות ותשובות
השתתפות ב6 ימי תרגול ארוכים המוצעים לאורך השנה
עוד 5 מדיטציות מוקלטות

הקורס מוצע בדאנה- נדיבות לב- לפי רצון ויכולת

מה נלמד בקורס?

>

הקדמה
בפרק זה נחשף לעולם המיינדפולנס, ונלמד להכיר כיצד  התרגול יכול לתמוך בנו בחיים, להפחית מתחים, ולהביא יותר שקט ושלווה. נחשף למחקרים מדעיים שחקרו את ההשפעות המיטיבות של מיינדפולנס, ומסבירים ברמה המדעית כיצד התרגול משפיע ומשנה את המוח.  נפגש גם  עם תיאוריות פסיכולוגיות שיעזרו לנו להבין את החשיבות של התרגול , ואת הפוטנציאל שלו לשנות את האופן שבו אנו חווים ומתמודדים עם קשיים בחיים.

1

שיעור ראשון- הטייס האוטומטי שבראש שלך
עוסק באופן שבו הטייס האוטומטי שבנו מפעיל אותנו , וכיצד הגישה של מיינדפולנס מאפשרת לנו יותר בחירה, ואפשרות לחיות עם פחות לחצים וכעסים. אתם תתוודעו לאכילה מודעת, נשימה מודעת ולמדיטציית סריקת גוף – עם דגש מיוחד על מה זה אומר להיות לגמרי ברגע ההווה.

2

שיעור שני- מה קורה בי? ומה מערכת היחסים שלי עם זה?
השיעור עוסק בתפיסה שלנו-  איך שאנו רואים או לא רואים דברים, ישפיע על איך שנגיב.  השבוע אנו נחקור תפיסה, הנחות יסוד, ואת האופן שבו אנו רואים את העולם. תלמדו להשתמש בסריקת הגף כדי לטפח רמות גבוהות יותר של מודעות לאיך שאתם מגיבים לסיטואציות לחוצות. כשאנו משנים את הדרך שעל פיה אנו תופסים ומגיבים לקשיים ואתגרים, אנו משפיעים על האופן שבו אנו מגיבים למתחים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

3

שיעור שלישי – להיות בנוכחות ברגע הזה
השבוע נתרגל מיינדפולנס במגוון מתודות שיחברו אותנו לגוף : יוגה, מדיטציה בישיבה ומדיטציה בהליכה. תגלו שיש הרבה הנאה וכוח בלהיות ברגע ההווה- ונראה כיצד התודעה מגיבה ומייצרת חוויה של הנאה ואי הנאה. בגוף ובנפש. נלמד להתבונן בגוף ובתנועה של הגוף, ולתרגל דרך התנועה חוסר שיפוטיות, סבלנות וקבלה

4

שיעור רביעי – לחץ ורגיעה- מתגובה פרימיטיבית לאפקטיבית
תרגול המיינדפולנס עוזר לנו לפתח פתיחות וסקרנות לכל מרחב החוויות שלנו, ומרחיב את היכולת שלנו להיות בתשומת לב. השבוע האימון יתמקד בפיתוח היכולת להתרכז ולהרחיב את המודעות. תלמדו על הבסיס הפיזיולוגי פסיכולוגי לתגובות מתוחות, ותתנסו באסטרטגיות להגיב למתח באופן חיובי ומודע.

5

שיעור חמישי – שינוי המציאות מתחיל מקבלתה
אנו באמצע הקורס, בשלב בו אתם מכירים את הבסיס למיינדפולנס ויכולים להתמקד באיך להשתמש בכך באופן יותר אפקטיבי וספציפי לאתגרים ומתחים בחיים שלכם. השבוע תתחילו להביא תשומת לב לאזורים שבהם אולי אתם תקועים בכך שאתם חוזרים על דפוסים לא בריאים, שאפשר לשחרר דרך מודעות ותשומת לב. אתם גם תלמדו איך להשתמש במיינדפולנס ברגעים קריטים שבהם אתם מרגישים תחושה פיזית קשה, רגש חזק, או סיטואציה כואבת. נשים לב ונחקור את האופן שבו אנו מגיבים למצבים בריאותיים, מחלות, ותקופות קשות.

6

שיעור שישי – המציאות, המחשבה והתהום שביניהם
חוסן הינו היכולת שלנו לחזור לעצמנו לאחר סיטואציות מלחיצות. היכולת שלנו לפתח חוסן פנימי קשורה ליכולת להפריד בין המציאות למחשבה על המציאות. השבוע אנו נתמקד באסטרטגיות שיכולות להרחיב את החוסן שלנו בזמן בחיים באמצעות תרגול מיינדפולנס. אתם גם תלמדו את הבסיס של מיינדפולנס במערכות יחסים- להשתמש במודעות ונוכחות כאשר התקשורת נהיית קשה, ורגשות שליליים עולים. תחוו את החוויה הישירה של סגנונות תקשורת יותר אפקטיבים שניתן להשתמש בהם.

7

שיעור שביעי- כיצד אוכל לדאוג לעצמי טוב יותר?
כשאנו מתרגלים מיינדפולנס, אנו שמים לב למה שקורה בכל הרבדים. לאורח החיים שלנו, לבחירות שאנו עושים במהלך היום יום, מה אנו מכניסים ומה אנו מוציאים – להכל יש השפעה מכרעת על חיינו. במפגש זה נתבונן ברגעים השונים שמרכיבים את היום שלנו, ונראה כיצד אפשר להביא יותר תשומת לב, ולחיות חיים רגועים יותר – כמכלול.

8

שיעור שמיני- מיינדפולנס ואיכויות הלב- להכניס את המיינדפולנס לכל תחומי החיים
בשבוע האחרון נראה מה יעזור לנו להמשיך ולתרגל מיינדפולנס, וכיצד להכניס את זה לכל תחומי החיים

2018-12-04T14:14:50+00:00