טוען אירועים
אירוע כבר עבר.

מהי מדיטציה?

מדיטציה היא כלי ללימוד וחקר עצמי של התודעה והחוויה שלנו, המבוסס על עקרונות ותובנות התפיסה הבודהיסטית. לימוד זה קורה תוך הפניית קשב למה שקורה בכל רגע ורגע, ודרך בחינה של הדרך בה אנו חווים את המציאות ומגיבים אליה.
במילים אחרות, מדיטציה היא תהליך של היכרות עם הדבר הכי חשוב שאנחנו לא מכירים, והיא מאפשרת בחירה מיטיבה יותר במפגש עם עצמנו עם אחרים, ועם חוויות החיים.

מחקר ויישום:

תרגול המדיטציה, וכחלק ממנו תרגול גישת המיינדפולנס (Mindfulness) הנפוצה במערב, נחקר רבות בעשור האחרון במסגרת חקר המוח, הפסיכולוגיה והרפואה. מחקרים רבים ומגוונים מציעים כי התרגול מסייע בפיתוח מיומנויות קשב ולמידה, הפחתת מתחים והתמודדות עם כאב פיזי, בהירות מחשבה, וויסות רגשי, חשיבה יצירתית ועוד.
באופן כללי, נמצא כי התרגול תורם לרווחה נפשית והנאה גדולה יותר מחוויית החיים. תרגול מדיטציית מיינדפולנס נפוץ כיום בבתי חולים, חברות מסחריות, אגודות וקבוצות ספורט, מוסדות חינוך ועוד, ולוקח חלק משמעותי בתהליכי טיפול פסיכולוגי ורפואי שונים.

מיינדפולנס, בודהיזם, מחקר והמוח עם רון כהנא
5.10 | יום ו’ | 9:30-12:00 | תל אביב
7.10 | יום א’ | 19:00-21:30 | תל אביב
8.10 | יום ב’ | 10:00-12:30 | פלורנטין

23.10 | יום א’ | 17:00-19:30 | באר שבע

תכנית המפגשים

  • מפגש 1 (14.1, שני, 19:45-22:15) – חיזוק יסודות ומפת למידה
  • מפגש 2 (21.1, שני, 19:45-22:15) – התנהגות תומכת ודפוסים בינאישיים
  • מפגש 3 ( 28.1, שני, 19:45-22:15) – 8 הדאגות ומבוא להיקשרות
  • מפגש 4 (2.2, שבת, 11:00-18:00) – מיני ריטריט: תפיסת עצמי ומבוא לשמחה
  • מפגש 5 (4.2, שני, 19:45-22:15) – שמחה יציבה
  • מפגש 6 (11.2, שני, 19:45-22:15) – איכויות התודעה
  • מפגש 7 (18.2, שני, 19:45-22:15) – מפגש תרגול
  • מפגש 8 (25.2, שני, 19:45-22:15) – אהבה וחברות
  • מפגש 9 (4.3, שני, 19:45-22:15) – חמלה וחמלה עצמית
  • מפגש 10 (11.3,  שני, 19:45-22:15) – השלמות וסיכומים
 רוצה להתייעץ איתנו?