כשמיינדפולנס וחוכמת הקבוצה נפגשים

כלים מתקדמים להנחיית קבוצות בגישת מיינדפולנס

teachers
Main Strip lower part
בשנים האחרונות מיינדפולנס נכנס ליותר ויותר מסגרות חברתיות, כגון: מסגרות חינוכיות, עבודה סוציאלית, עבודה עם אוכלוסיות קצה, טיפול אישי וקבוצתי וגם הנחייה. מחקרים רבים בעשורים האחרונים בנושא של השפעת המיינדפולנס על אנשים וקבוצות מציגים באופן מובהק את יתרונותיה הרבים של גישה זו.
הקורס הייחודי הזה משלב את המיינדפולנס עם תובנות של מחקרים בתחום וכלים אפקטיביים לעבודה עם קבוצה בעידן המורכב שאנו חיים בו. הקורס מיועד לכל מי שרוצה ללמוד הנחיית קבוצות מהיסוד, ומשלב לימוד של הנחיית קבוצות יחד עם לימוד של חוכמת המיינדפולנס והאופנים בהם היא יכולה לפתח את כישורי ההנחייה שלנו ולסייע לנו להנחות מתוך מודעות, נוכחות והקשבה עמוקה – לעצמנו כמנחים, לקבוצה המונחית ולחוכמה הקולקטיבית שבה.

למה ללמוד הנחיית קבוצות בגישת המיינדפולנס?

הנחיית קבוצות הינה מקצוע מרתק ומאתגר שמאפשר לנו להוביל תהליכים בקבוצה, ולעבוד עם אנשים הן ברמת הפרט והן ברמת הקבוצה. התהליך הקבוצתי הוא תהליך דינאמי ועשיר, שדורש מאיתנו להתמודד עם הרבה רבדים של מידע, אתגר ואי ידיעה  לצד רבדים של חיבור, למידה, התפתחות והנאה.גישת המיינדפולנס מלמדת אותנו  להיות בקשב, פתיחות ונוכחות- עם הגמישות לראות ולקבל גישות שונות ולייצר מפגש פתוח ופורה בין אנשים. כשאנו לומדים להנחות בגישת המיינדפונלס אנו לומדים להנחות מתוך מודעות וחיבור  לחוויה שלנו על כל רבדיה הפנימיים והחיצוניים. האימון במיינדפולנס מפתח איכויות מיטיבות כגון סקרנות, קבלה, יצירתיות והסתכלות רעננה על המובן מאליו. כל אלו יכולים להעשיר את תהליך ההנחייה ולשלב פיתוח מיומנויות, יחד עם התפתחות אישית ומקצועית.

המסלול להכשרת מנחי קבוצות בשילוב מיינדפולנס מהווה תוכנית ייחודית המשלבת בתוכה את טובי המורים בארץ, ומבוססת על שילוב בין לימוד הנחיית קבוצות לבין לימוד מעמיק במיינדפולנס. במהלך הקורס יתאפשר למשתתפים לחוות ולהתנסות בעבודת הנחייה אישית וקבוצתית תוך שילוב עקרונות קשיבות.

התוכנית הינה ללימודי תעודה.  בסיומה תוכלו להנחות קבוצות מגוונות כגון : קבוצות בארגונים, קבוצות עניין, קבוצות עבודה, קורסים אישיים ועוד, תוך כדי שילוב גישת המיינדפולנס בהנחייה שלכם ובתכנים המועברים.   * זהו אינו קורס הנחיה דינאמי- טיפולי

הקורס הינו קורס שנתי,  של 376 שעות, וכולל בתוכו 27  מפגשים שבועיים , 2 סופי שבוע, מפגשי העשרה עם מנחים אורחים וליווי אישי.  בחצי השני של הקורס יתאפשר למשתתפים לבצע סטאז’ במסגרת המרכז.

צור קשר

טלפון:
055-994-3908
(פנייה בוואסטאפ)

שעות מענה:
9:00-18:00

או השאר פרטים נוספים